قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز

نمودار قیمت طلا و سکه در هفته پایانی شهریور ۱۴۰۲ نزولی شد.

سایت شماره یک:

قیمت طلا و سکه مدام در نوسان است. قیمت طلا و سکه ارزان نمی شود. قیمت طلا و سکه مدتی است بسیار گران شده. قیمت طلا و سکه با قیمت دلار هم سو است. برای اطلاع بیشتر از قیمت طلا و سکه مطلب زیر را بخوانید. 

با ورود دوباره قیمت دلار به کانال ۴۹ هزارتومانی قیمت طلا و سکه نیز در هفته پایانی شهریور ۱۴۰۲ نزولی شد. قیمت سکه بهار آزادی طی هفته گذشته ۵۰۰ هزارتومان پایین آمد و وارد کانال ۲۴ میلیون تومانی شد. سکه امامی نیز ۵۰۰ هزارتومان ارزان شده است. قیمت مثقال طلا نیز ۱۰۹ هزارتومان کاهش پیدا کرده است.

در ادامه تغییرات قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته و پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ را بخوانید.

تغییرات قیمت طلا طی ۷ روز گذشته​
قیمت طلا ۱۸ عیار در هفته گذشته حدود ۲۵ هزارتومان ارزان شد. قیمت هر گرم طلا ۲۴عیار  نیز ۳۳ هزارتومان کاهش داشت و قیمت مثقال طلا نیز ۱۰۹ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

نام کالا قیمت شنبه (۲۵ شهریور) قیمت جمعه (۳۱شهریور)

مثقال طلا ۱۰.۱۸۹.۰۴۳.۰۶ ۱۰.۰۸۰.۰۰۰
طلا ۱۸ عیار ۲.۳۵۲.۱۹۰.۲۸ ۲.۳۲۷.۰۰۰
طلا ۲۴ عیار ۳.۱۳۵.۴۵۸.۳۳ ۳.۱۰۲.۰۰۰
افزایش قیمت سکه طی ۷ روز گذشته​
قیمت سکه بهار آزادی در ۷ روز گذشته حدود ۵۰۰ هزارتومان کاهش یافت. همچنین قیمت سکه امامی ۵۰۰ هزارتومان ارزان شد. قیمت ربع سکه ۲۵۰هزارتومان ارزان شد و قیمت سکه گرمی نیز ۲۰۰ هزار پایین آمد.

نام کالا قیمت شنبه (۲۵ شهریور) قیمت جمعه (۳۱شهریور)

سکه طرح قدیم (بهار آزادی) ۲۵.۳۰۰.۰۰۰ ۲۴.۸۰۰.۰۰۰
سکه طرح جدید (امامی) ۲۸.۲۵۰.۰۰۰ ۲۷.۷۵۰.۰۰۰
نیم سکه ۱۵.۲۰۰.۰۰۰ ۱۴.۹۰۰.۰۰۰
ربع سکه ۱۰.۲۵۰.۰۰۰ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰
سکه گرمی ۶.۰۰۰.۰۰۰ ۵.۸۰۰.۰۰۰
پیش بینی قیمت طلا
کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند که قیمت اونس جهانی طلا و دلار دو فاکتور اصلی هستند که می‌توانند بر روند بازار فلزارت زرد تاثیر بگذارند. طبق گفته آنها نوسان دلار مهمترین دلیل افزایش و کاهش قیمت طلا و سکه است.

طبق گفته کارشناسان بعید به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه کاهش چشم‌گیری طی روزهای آینده ثبت کند. در واقع توان خرید مردم کاهش پیدا کرده است و رکود بر بازار فلزات زرد نیز حاکم شده است. با این حال به نظر می‌رسد قیمت دلار با آغاز زمستان صعودی شود و همزمان با آن شاهد افزایش قیمت طلا و سکه باشیم.

 
نمودار تغییر قیمت طلا طی ۷ روز گذشته​
*خط قرمز تغییر قیمت طلا ۱۸ عیار / خط سبز تغییر قیمت طلا ۲۴ عیار / خط آبی تغییر قیمت مثقال طلا
نمودار تغییر قیمت سکه طی ۷ روز گذشته​
*خط قرمز تغییر قیمت سکه طرح جدید / خط سبز تغییر قیمت نیم سکه / خط آبی تغییر قیمت سکه طرح قدیم  / خط بنفش تغییر قیمت سکه گرمی / خط فیروزه تغییر قیمت ربع سکه

روند افزایشی در تعطیلی بازار طلا

دیروز با وجود تعطیلی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، قیمت طلا و سکه افزایشی بوده است. اما قیمت انس روند کاهشی داشت و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۸۸۷ دلاری معامله می شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود نوسانات قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز از همین نوسانات پیروی کرده است. به نظر می‌رسد اخباری که دیروز و در تعطیلی بازار در برخی رسانه‌ها مبنی بر ایراد توافق گروهی متشکل از ۲۶ قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی منتشر شده مورد توجه بازارهای مالی قرار گیرد.

گفتنی است این سناتور‌ها در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، به شدت از توافق دولت بایدن با ایران انتقاد کردند و خواستار توضیح درباره دور زدن احتمالی کنگره برای دستیابی به این توافق شدند. در این نامه قید شده است که چگونه آمریکا تضمین می‌کند ایران از دارایی آزاد شده برای حمایت از شبکه های تروریستی و اشاعه تسلیحات استفاده نمی‌کند.

سکه بهار ۲۴ و مثقال ۹ میلیونی شد

روز پنجشنبه ۲۶ مرداد قیمت سکه امامی با رقم ۲۷ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان مبادله شد و تنها قطعه‌ای بود که افزایش ۴۰ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار کاهش ۱۰۷ هزار تومانی داشت. این قطعه با این مقدار کاهش با رقم ۲۴ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان مبادله شد.

روز پنجشنبه نیم‌‌ و ربع سکه نیز از قطعاتی بودند که به کانال پایین‌تر سقوط کردند. این قطعات هر یک کاهش ۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ و ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان مبادله شدند. سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کف کانال ۶ میلیونی برگشت.

در آخرین روز هفته پیش قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلا با قیمت ۹ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۳۰۴ هزار تومان معامله شد. روز پنجشنبه طلای دست دوم به قیمت دو میلیون  ۲۷۳ هزار تومان رسید.

کاهش اشتیاق مردم برای سرمایه‌گذاری در طلا

علاوه بر کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار در روز گذشته، همزمان با فعالیت بازار تهران، انس جهانی طلا نیز به کف کانال ۱۹۰۰ دلاری نزدیک شده بود و کاهش قیمت داشت. برخی معامله‌گران روند کاهشی قیمت سکه را متاثر از افت ارزش طلای جهانی نیز عنوان کرده‌اند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش اشتیاق مردم به سرمایه‌گذرای در طلا و سکه روند رکودی را در بازار مذکور رقم زده است. به اعتقاد آنها افراد تمایل دارند برای کسب سود بیشتر، از سایر بازارهای سرمایه خارج شوند و به سمت خرید خودرو بروند.

به اعتقاد کارشناسان بازارهای مالی سرمایه‌گذاری در طلا و سکه باید بلندمدت و حداقل ۵ ساله باشد تا افراد بتوانند تورم موجود در نقدینگی دارایی‌شان را کنترل کنند.

سکه امامی ۲۷ میلیونی شد

دیروز ۲۴ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۱۴۱ هزار تومانی به کانال ۲۷ میلیون تومانی برگشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۹۵۳ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۷۹ هزار تومانی داشت. این قطعه نیز با رقم ۲۵ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌‌سکه کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع ‌سکه نیز با افت ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبادله شد. روز قبل سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

افزایش حباب سکه بهار در کاهش قیمت

دیروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلا با کاهش ۱۴ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با سه هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و ۳۱۸ هزار تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۸۷ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه بهار با ۱۸ هزار تومان افزایش راه خود را از روند کاهشی سایر قطعات سکه جدا کرد. حباب سکه امامی ۳۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۶ هزار تومان، ربع‌‌ سکه ۷۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۷ هزار تومان افت داشت. گفتنی است در حال حاضر انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۰۶ دلار معامله می‌شود.

بازار اثر اخبار را پیشخور کرد

در روزهای اخیر موضوع آزادی زندانیان دوتابعیتی و آزادسازی منابع ارزی کشور بیشترین تاثیر را بر قیمت دلار و به تبع آن در قیمت طلا و سکه داشته است. این در حالی است که معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی به اتفاق معتقدند انتشار چنین اخباری جنبه خبردرمانی دارد و بازار اثر چنین رویدادهایی را پیشخور کرده است.

تحلیلگران بازار، محدوده مقاومت کوتاه‌مدت سکه را قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌دانند و معتقدند اگر سکه موفق به صعود از محدوده مذکور نشود در روند کاهش قیمت، اصلاح خواهد شد.

افت قیمت در خانواده سکه‌ها

روز گذشته ۲۳ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به قیمت ۲۸ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار کاهش ۱۸۰ هزار تومانی داشت. این قطعه نیز با رقم ۲۵ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم‌‌سکه و ربع سکه هر یک کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشتند. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شدند.

روز گذشته سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

رشد محدود طلا در مقابل افت سکه

دیروز قیمت طلا برخلاف کاهش قیمت سکه افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلا با افزایش ۲۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نزدیک به پنج هزار تومان رشد داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۹۴ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. سکه امامی با ۱۸۶ هزار تومان کاهش به کانال پنج میلیون تومانی برگشت. حباب سکه بهار ۱۹۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۲ هزار تومان، ربع‌‌ سکه ۱۴۶ هزار تومان و سکه گرمی ۴۸ هزار تومان افت داشت.

گفتنی است تا لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۰۸ دلار معامله شد و کاهش نزدیک به ۶ دلاری داشت.

سکه‌های سبک در مرز تغییر کانال

روز گذشته ۲۱ مرداد، سکه امامی بیشترین مقدار افت قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با کاهش ۸۱۴ هزار تومانی یک پله سقوط کرد و با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۵۹۰ هزار تومانی داشت. این قطعه نیز به کانال قبل برگشت و با رقم ۲۴ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی در مرز تغییر کانال قرار گرفتند. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰ و ربع سکه با رقم ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان مبادله شدند.

در نخستین روز هفته، سکه گرمی ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد و در کف کانال ۶ میلیون تومانی قرار گرفت.

حباب سکه امامی ۵ میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا همانند سکه کاهش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلا با ۲۱۱ هزار تومان کاهش، به کانال ۹ میلیونی برگشت و با قیمت ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۴۷ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۰۲ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۶۹ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه امامی یک پله عقب‌نشینی کرد و به کانال پنج میلیون تومانی برگشت. حباب سکه امامی ۲۱۳ هزار تومان، سکه بهار هفت هزار تومان، نیم‌سکه ۵۶ هزار تومان، ربع‌‌ سکه ۲۰۴ هزار تومان و سکه گرمی ۷۸ هزار تومان کاهش داشتند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با افزایش محدود یک دلاری با قیمت ۱۹۱۳ دلار معامله می‌شود.

بازار فلز زرد با دلار همراه می‌شود؟

با وجودی که این بازار در ماه‌های گذشته همگرایی بالایی با قیمت دلار داشته است اما به اعتقاد بازیگران بازار فلز زرد، کاهش تقاضا موجبات کاهش قیمت را در این بازار به وجود آورده است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند رکود در بازار فلز زرد از ابتدای سال بر بازار حاکم شده و طی هفته‌های اخیر نیز تشدید شده است.

دیروز اخباری مبنی بر آزادسازی ۱۰ میلیارد دلاری طلب ارزی ایران از عراق منتشر شد. به نظر می‌رسد این سیگنال می‌تواند قیمت دلار را از افزایش بازدارد و بر روند بازار طلا و سکه نیز اثر کاهشی بگذارد.

کاهش قیمت سکه‌های سنگین 

روز گذشته دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۱۱ هزار تومان کاهش قیمت در کانال ۲۹ میلیون تومانی معامله شد. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم سکه  ۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر و با همان قیمت روز یکشنبه مبادله شدند. ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با رقم ۶ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه ارزان شد

دیروز قیمت طلا کاهشی بود. قیمت هر مثقال طلا  ۴۶ هزار تومان ارزان شد و به رقم ۱۰ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان  کاهش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۸۸ هزار تومان معامله شد.

روز قبل طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۵۶ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. دیروز حباب سکه بهار ۴۳۷ هزار تومان کاهش داشت و به کانال دو میلیون تومانی برگشت. حباب سکه امامی نیز ۲۲۴ هزار تومان افت داشت.

بازار در روند خنثی است

در هفته‌های گذشته سیگنال اخبار سیاسی به بازارهای مالی به شکل پیوسته روند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داد. هر چند که به اعتقاد فعالان بازارهای ارز، ‌طلا و سکه، سیگنال‌های ورودی به بازارها بیشتر شایعه است تا واقعیت، اما توانست قیمت‌ها را در محدوده مشخصی ثابت نگه‌ دارد.

اما کارشناسان اقتصادی می‌گویند اثر اخبار هفته‌های گذشته در بازارهای مالی کمرنگ شده و سیگنال‌های نامساعد پایان هفته گذشته در حوزه برجام، باعث افزایش قیمت‌ها شده است. هر چند تحلیلگران بازارهای مالی تغییرات قیمتی روزهای اخیر را روند نمی‌دانند و همچنان معتقدند بازار در مسیر ساید یا خنثی در حرکت است، همگرایی بالای بازار فلز زرد با دلار باعث شده قطعات سکه در روند صعودی قرار بگیرند.

معامله‌گران همچنان نسبت به هر گونه مبادله بدبینند و معتقدند تا زمانی که دست بازارساز در بازار ارز باز است و قیمت دلار بیشترین اثر را بر قیمت طلا و سکه دارد، معاملات و پیش‌بینی در این بازار با ریسک بالایی همراه است.

سکه امامی در کانال جدید بسته شد

دیروز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، یک کانال صعود کرد. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار با افزایش ۱۰۲ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۰۱هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم سکه  ۲۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه به قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز سکه گرمی با افزایش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان عرضه شد.

در مسیر صعودی بازار، طلا گران نشد

قیمت طلا دیروز نیز افزایشی بود. هر مثقال طلا هفت هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلا در پایان معاملات دیروز بدون تغییر قیمتی با همان رقم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی روز یکشنبه به کار خود پایان داد.

دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۶۸ هزار تومانی روز شنبه و بدون تغییر به کار خود پایان داد.

روز گذشته قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از ربع ‌سکه افزایش داشت. دیروز حباب سکه امامی با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی بیشترین مقدار رشد حباب را در خانواده سکه‌ها داشت. حباب ربع سکه روز گذشته سه هزار تومان افت کرد.

 
تگ های مرتبط

ارسال نظر