رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران، در نشست خبری به تشریح مهم ترین مسائل و مشکلات صنعت داروسازی کشور و داروخانه‌ها پرداختند.

سایت شماره یک:

به گزارش سایت شماره یک، سیدحمید خوئی رئیس انجمن داروسازان تهران به طرح دارویار اشاره کرد و افزود: طرح دارویار نکات مثبتی دارد و قیمت داروها به سمت واقعی شدن نزدیک تر شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: البته سیاست دولت در حمایت از واردات دارو با ارز ترجیحی، جای اشکال و گلایه است.

وی ادامه داد: اجرای طرح دارویار هزینه‌های بیمه‌ها را افزایش می‌دهد و طبیعتاً منابع بیمه‌ها باید ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش منابع داشته باشند و نگرانی ما از ماه‌های آینده است که آیا توان حمایت مالی بیمه‌ها تداوم خواهد داشت و داروخانه‌ها دچار ورشکستگی نخواهند شد.

خوئی گفت: همیشه در شروع اجرای یک طرح، منابع تأمین می‌شود که راه افتادن طرح مهم نیست، بلکه تداوم اجرای طرح مهم است.

وی افزود: پولی که از داروخانه‌ها خارج می‌شود، تضمینی برای بازگشت آن وجود دارد یا خیر.

در ادامه، شهاب الدین جنیدی عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: طرح دارویار، لازم و ضروری بود و باید اجرا می‌شد، اما مهم‌ترین نگرانی داروسازان، به سرانجام نرسیدن طرح است.

وی افزود: طرحی مثل نسخه الکترونیک و پزشک خانواده، از جمله طرح‌هایی هستند که در اجرا دچار مشکل شده اند.

جنیدی ادامه داد: اگر منابع طرح دارویار تأمین نشود، مشکلات زیادی در تأمین دارو ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اگر مشورت‌ها با ذی نفعان اتفاق بیافتد و عیوب آن مرتفع شود، طرح دارویار می‌تواند موفق باشد.

جنیدی به آئین نامه داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: بحث مشاوره، واکسیناسیون و…، در دوره قبلی وزارت بهداشت در آئین نامه داروخانه‌ها دیده شده بود، که انتظار داشتیم اجرایی شوند.

وی افزود: افزایش داروخانه‌ها در کلانشهر با قوانین بالادستی در تناقض است و فاصله جغرافیایی در تأسیس داروخانه‌ها را در آئین نامه جدید نمی‌بینیم و از همین رو در ۵ سال آینده شاهد خالی شدن مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور از وجود داروخانه‌ها خواهد بود.

به گزارش مهر، آرش محبوبی عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران نیز تاکید کرد: با اجرای طرح دارویار، سرنوشت داروسازی کشور به بیمه‌ها گره خورده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر