سایت شماره یک:

 

امروزه با گسترش فضای نت، کسب‌وکارهای آنلاین نیز رشد قابل توجهی داشته‌اند. دسترسی آسان به کالاها و ثبت سفارش در هر ساعت از شبانه‌روز از ویژگی‌های مهم خرید آنلاین است. گسترش این فضا به‌گونه‌ای شده که حالا می‌توان به معامله با دیگر کشورها نیز پرداخت. در واقع کشورها به دلیل کمبود عرضه برخی از کالاها، اقدام به واردات آنها از سایر کشورها می‌کنند. 

کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بخشی از کالاهای موردنیاز خود را توسط دیگر کشورها تأمین می‌کند. چین و دبی مناطق مهمی هستند که ایران با آنها روابط تجاری خوبی دارد. با توجه به پیشرفت معاملات تجاری از طریق اینترنت، واردات از چین و دبی نیز آسان شده است. چین یکی از کشورهای بزرگ در امر تولید کالاها است که به آن لقب کارخانه جهان نیز داده‌اند. سایت علی بابا چین نیز یکی از راه‌های ارتباطی بین تاجران در سراسر جهان است.

3 علت سودآوری واردات از چین

دلایل زیادی وجود دارد که تمایز بین واردات از چین با سایر کشورها را نشان می‌دهد. در واقع هدف اصلی از تجارت، کسب سود است که واردات از کشور چین می‌تواند افراد را به این هدف برساند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که آنچه بر سودآوری واردات اثر می‌گذارد، دانش و آگاهی از پیچیدگی‌هایی است که در این مسیر وجود دارد. شرکت بازرگانی وانیکس یکی از شرکت‌های معتبر در ایران است که به‌عنوان یک واسطه تجاری، سبب تسهیل واردات از کشور چین و چندین کشور دیگر شده است. در زیر به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که واردات کالا از چین را سودآور می‌کند، می‌پردازیم.

  1. قیمت پایین: خرید کالاها با قیمت کم و فروش آنها با قیمت بیشتر دلیل مهمی برای به‌دست‌آوردن سود است. کالاهای چینی قیمت پایینی دارند و همین باعث شده تا تجارت و واردات از آن با سود خوبی همراه باشد. تعداد زیاد نیروی کار ماهر، حمایت دولت، حمل‌ونقل ارزان و تولید انبوه تنها بخشی از دلایل قیمت پایین اجناس این کشور است.
  2. کیفیت مناسب: کارخانه‌های چینی در چند سال اخیر تغییرات اساسی در روش‌های تولید خود ایجاد کرده و با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته توانسته‌اند کالاهایی با کیفیت بالا تولید کنند. علاوه بر این، وجود دانش تخصصی و مشتریان از سراسر دنیا از دیگر عوامل اثرگذار بر افزایش کیفیت کالاهای چینی بوده است.
  3. تنوع بالا: با توجه به رقابتی که در بازار برای بسیاری از کالاها وجود دارد، فروش جنس‌هایی با تنوع بالا می‌تواند به سودآوری بیشتر کمک کند. تأمین‌کنندگان چینی نیز در همین راستا کالاهایی متنوع را تولید و عرضه می‌کنند. شما با واردات این نوع کالاها می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

حملfcl  وlcl  چیست

خرید از علی بابا چین

برای واردات از چین همواره لازم است تا یک مسیر چند مرحله‌ای را پشت سر بگذاریم. این مراحل شامل، 1. انتخاب کالا 2. یافتن تأمین‌کننده 3. خرید کالا 4. تدارکات حمل‌ونقل 5. ترخیص کالاها از گمرک، است. طی‌کردن تک‌تک این مراحل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سایت علی بابا یکی از پلتفرم‌هایی است که واردات کالا از چین را آسان‌تر کرده است. 

علی بابا بخشی از بازار آنلاین B2B است که به خریداران از سراسر جهان این فرصت را می‌دهد تا کالاهای عمده با قیمت کم را از عمده‌فروشان خریداری کنند. درک نحوه خرید از علی بابا چین می‌تواند یک مزیت کلیدی برای خریدوفروش مجدد محصولات باشد. فروشندگان زیادی در این پلتفرم محصولات خود را به فروش می‌رسانند. میزان حداقل سفارش‌ها از فروشنده‌ای به فروشنده دیگر متفاوت است. اما قبل از هر چیز لازم است تا با این پلتفرم جهانی بیشتر آشنا شویم.

خدمات Door To Door وانیکس

نحوه کار علی بابا به چه صورت است؟

در این وب‌سایت عمده‌فروشی چینی افراد و شرکت‌ها می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را مستقیماً از کارخانه‌ها خریداری کنند. برای این کار لازم است تا ابتدا یک حساب در این وب‌سایت بسازید. دسته محصولی که قصد خرید آن را دارید، مشخص کنید. محصولات نمایش داده‌ شده در بین چندین دسته مختلف، از جمله لوازم الکترونیکی، پوشاک، محصولات بهداشتی و زیبایی و غیره را پیدا کنید. 

پس از انتخاب محصول می‌توانید فروشندگانی که با قیمت کمتری این محصولات را عرضه می‌کنند انتخاب کرده و اطلاعات تماس آنها را بردارید. البته باید دقت کنید که فروشندگان از اعتبار بالایی برخوردار باشند؛ زیرا با توجه به وجود برخی از کلاهبرداران توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد. 

شما برای این کار می‌توانید درمورد فروشنده، تحقیقات لازم را انجام دهید. پس از اطمینان از فروشنده معتبر و ارتباط با آن می‌توانید خرید خود را ثبت کنید. شرکت بازرگانی وانیکس می‌تواند به شما درمورد نحوه خرید از این سایت و واردات کالا مشاوره‌های لازم را ارائه دهد. این سبب کاهش ریسک در این تجارت مهم خواهد شد.

آیا خرید از سایت علی بابا تنها به‌صورت عمده امکان‌پذیر است؟

شما برای واردات از کشور چین می‌توانید به‌صورت عمده و تکی از سایت علی بابا خرید کنید. در صورت موافقت تأمین‌کننده قادر به خرید محصولات خرده نیز خواهید بود. افزایش قیمت محصولات در خرید خرده‌بار نیز وجود دارد. یعنی اگر شما به‌صورت عمده خرید کنید، قیمت کالاها کمتر محاسبه خواهد شد. دلیل آن هم مقرون‌به‌صرفه بودن و پوشش هزینه‌های تأمین‌کننده است. علاوه بر این، حمل کالاها در مقادیر کمتر می‌تواند هزینه‌های بیشتری را در پی داشته باشد. 

اشتباهات رایج هنگام خرید از علی بابا

با توجه به اینکه خریدهای اینترنتی همواره ریسک‌هایی را به دنبال دارد، در این قسمت دو مورد از مهم‌ترین ریسک خرید از علی بابا چین را بررسی کرده‌ایم. نکته قابل توجه این است که با وجود شرکت‌های بازرگانی مانند وانیکس می‌توانید ریسک واردات از چین را به صفر برسانید. این شرکت قادر است محصولات شما را با بهترین شیوه و کمترین هزینه به کشور وارد کند.

  • اعتماد بیش از حد به تأمین‌کنندگان دارای نشان طلایی: بسیاری از خریداران ممکن است فکر کنند که خرید از تأمین‌کنندگان با نشان طلایی که خرید عالی را رقم خواهند زد. اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از تأمین‌کنندگان تنها با صرف هزینه می‌توانند نشان طلایی را دریافت کنند.
  • اعتماد بیش از حد به تضمین تجارت: بازپرداخت‌های هزینه از سایت علی بابا کار بسیار دشواری است. این کار برای ایرانیان به دلیل وجود محدودیت‌ها می‌تواند سخت‌تر هم باشد. تضمین تجارت مانند روش پرداخت Pay-Pal امنیت بالایی نداشته و از منافع خریداران محافظت نمی‌کند.

واردات از دبی با سرمایه کم، امکان‌پذیر است؟

دبی یکی از مناطق مهم برای تجارت است. واردات از دبی با سرمایه کم به دلیل نزدیکی جغرافیایی این منطقه با ایران و همچنین تعرفه‌های پایین گمرکی مطابق با قوانین کشور امارات، فراهم شده است. دبی یکی از دروازه‌های مهم تجاری برای کشور ایران بوده که علاوه بر وجود کارخانه‌های تولیدی، نمایندگی‌هایی از سراسر جهان در این منطقه به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

 با توجه به اینکه کشور ایران با وجود تحریم‌ها به کالاهای برخی از کشورها دسترسی ندارد، دبی می‌تواند یک واسطه خوب برای ایران محسوب شود. شرکت بازرگانی وانیکس نیز برای بهره‌مندی بیشتر از کالاهای موجود در این منطقه به‌عنوان یک واسطه مهم عمل می‌کنند. این شرکت علاوه بر انجام تمام مراحل واردات و مشاوره، با واردات از طریق ته لنجی، هزینه‌های واردات را کاهش می‌دهد. برخی از مهم‌ترین کالاها برای واردات از دبی به شرح زیر است.

  • لباس و پارچه
  • لوازم آرایشی
  • موبایل و لوازم جانبی
  • لپ‌تاپ
  • انواع کفش

آشنایی با انواع کانتینر ها

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر