سایت شماره یک:

 

مجسمه سگ زنده یاب پروتئو که نقش مهمی در نجات 3 نفر از زیر آوار در آدیامان پس از زلزله‌های محور قهرمان‌ ماراش داشت و در حین عملیات جان خود را از دست داد، به کمک داوطلب ژاپنی دکتر دکتر تقدیم شده است. در پارکی به نام آتسوشی میازاکی ساخته خواهد شد.

مربی سگ مهدی آقا زیارتی خبر داد مجسمه سگی به نام «پروتئو» که در آدیامان با تیم جستجو و نجات از مکزیک پس از زلزله‌های قهرمان‌ماراش جان باخت، در پارکی در سارییر نصب می‌شود.

طبق بیانیه شهرداری سارییر، داوطلب کمک ژاپنی دکتر. در پارکی به نام آتسوشی میازاکی، مراسم یادبودی برای میازاکی و سگ قهرمان پروتئو برگزار شد.

شهردار سارییر شوکرو گنچ، سرکنسول استانبول هند، سودی چودری، سرکنسول استانبول مکزیک، ایزابل آروید، سرکنسول استانبول مکزیک، کاساهارا کنیچی، سرکنسول استانبول ژاپن و تیم دفاع مدنی شهرداری سارییر در این

جنچ در سخنانی در مراسم بزرگداشت

2

خاطرنشان کرد: تقریباً 10 هزار نفر از 80 کشور جهان به طرق مختلف به زلزله زدگان کمک کردند، از تلاش های جستجو و نجات گرفته تا فعالیت در زمینه بهداشت.

جنچ با تاکید بر اینکه همبستگی به بعد بین المللی رفته است، ادامه داد:

"درست مانند زلزله وان که در سال 2011 تجربه کردیم. آتسوشی میازاکی داوطلب کمک رسانی ژاپنی در میان خرابه های هتل بایرام که در آن زلزله ویران شده بود جان باخت. او با کار مجدانه و مهربانی خود عشق بزرگ مردم منطقه را به دست آورد.

او از مکزیک آمده بود و با تلفیق گرمای گرمای خود و گرمای مردم ما در این سرزمینی که هرگز نمی شناخت، آمده بود تا شهروندان ما را از زیر آوار نجات دهد و موفق شد اما زمانی که سن، خستگی و طولانی شدن جاده اضافه شد، او آخرین وظیفه خود را در اینجا انجام داد. پروتئو اکنون یکی از نام هایی است که ما به آن وفاداریم. همچنین می خواهیم مجسمه او را نیز درج کنیم."

منبع این خبر سایت دناپت میباشد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر