فارکس به عنوان یکی از پر ریسک‌ترین بازارهای مالی جهان، نیازمند دانش، تجربه و دقت بالا برای سرمایه‌گذاری موفق است. بنابراین افرادی که به‌تازگی با این بازار آشنا شده‌اند و تجربه کافی ندارند، بهتر است فورا در آن سرمایه‌گذاری نکنند. به همین ترتیب، اشخاصی که قادر به کنترل احساسات خود نیستند، برای سرمایه‌گذاری در بازار مالی فارکس مناسب نخواهند بود. دیگر چه افرادی نباید در فارکس سرمایه گذاری کنند؟

سایت شماره یک:

 

 

فارکس به عنوان یکی از پر ریسک‌ترین بازارهای مالی جهان، نیازمند دانش، تجربه و دقت بالا برای سرمایه‌گذاری موفق است. بنابراین افرادی که به‌تازگی با این بازار آشنا شده‌اند و تجربه کافی ندارند، بهتر است فورا در آن سرمایه‌گذاری نکنند. به همین ترتیب، اشخاصی که قادر به کنترل احساسات خود نیستند، برای سرمایه‌گذاری در بازار مالی فارکس مناسب نخواهند بود. دیگر چه افرادی نباید در فارکس سرمایه گذاری کنند؟ با ادامه مطلب از وب سایت گوگل فارکس همراه باشید.

چه افرادی نباید در فارکس سرمایه گذاری کنند؟

سرمایه‌گذاری در بازار مالی فارکس به یک فرصت سودآور برای بسیاری از افراد و موسسات تبدل شده است. با این حال، افرادی هستند که به دلیل ریسک‌های موجود در این بازار، بهتر است از سرمایه‌گذاری در آن خودداری کنند. در ادامه مطلب، به 10 دسته از افرادی اشاره می‌کنیم که بهتر است از فارکس دوری کنند. البته توجه داشته باشید که این افراد هم با رفع نقاط ضعف خود می‌توانند به یک معامله‌گر موفق بدل شوند.

  1. افراد با دانش و تجربه اندک

افراد مبتدی با دانش و تجربه اندک باید از سرمایه‌گذاری در فارکس اجتناب کنند. این بازار متفاوت از بازارهای مالی سنتی است و سطح نوسان در آن می‌تواند خارج از تحمل افراد بی‌تجربه باشد. بنابراین افراد مبتدی و بدون شناخت کامل از نحوه کار فارکس و تجزیه و تحلیل مورد نیاز، به احتمال زیاد ضررهای قابل توجهی متحمل خواهند شد.

افرادی که تمایل به آموزش مداوم و پیشرفت ندارند، بهتر است از سرمایه‌گذاری در فارکس دور بمانند. زیرا بازار مالی فارکس دائما در حال تحول است و معامله‌گران موفق باید از روندهای بازار، تحولات اقتصادی و استراتژی‌های معاملاتی جدید مطلع باشند. اما افرادی که مایل به صرف زمان و تلاش برای یادگیری و بهبود مهارت‌های معاملاتی خود نباشند، احتمالا عقب می‌مانند.

  1. افراد ریسک گریز

افرادی که ریسک‌پذیر نیستند یا نمی‌توانند از دست دادن پول را تحمل کنند هم بهتر است از سرمایه‌گذاری در بازار فارکس دور باشند. زیرا معاملات فارکس با خطرات قابل توجهی مانند از دست دادن بالقوه کل سرمایه‌گذاری همراه هستند.

قیمت ارزها می‌تواند به‌سرعت و بر اساس رویدادهای جهانی، شاخص‌های اقتصادی و احساسات بازار تغییر کند. چنین نوساناتی برای کسانی که نمی‌توانند زیان‌های مالی احتمالی را تحمل کنند و ریسک گریز هستند، مناسب نخواهند بود.

کسانی که ذهنیت قمار دارند هم نباید در فارکس سرمایه‌گذاری کنند. در حالی که تجارت فارکس شامل ریسک است، اما نوعی قمار نیست. تجارت موفق نیاز به تحلیل، استراتژی و مدیریت ریسک دارد. افرادی که به معاملات فارکس با ذهنیت متمرکز بر شانس یا قمار نزدیک می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که ریسک‌های غیرضروری و تصمیم‌گیری‌های تکانشی را انجام دهند که منجر به زیان‌های احتمالی می‌شود.

  1. افراد با وضعیت مالی ناپایدار

در پاسخ به این سوال که چه افرادی نباید در فارکس سرمایه گذاری کنند؟ باید به افراد با وضعیت مالی ناپایدار اشاره کنیم. افرادی که وضعیت مالی پایداری ندارند، نباید در فارکس سرمایه‌گذاری کنند. معاملات فارکس به سرمایه کافی، آزاد و قابل از دست رفتن نیاز دارد.

اگر فردی درآمد کافی و پایدار ندارد یا تعهدات مالی او زیاد است، با سرمایه‌گذاری در فارکس تنها فشار مالی خود را تشدید خواهد کرد. بنابراین داشتن یک پایه مالی محکم و درآمد قابل تصرف، قبل از ورود به بازار فارکس کاملا ضروری است.

  1. افراد با رویکرد نامنظم

معامله‌گرانی که رویکرد منظم و انضباط مالی ندارند، بهتر است از بازار فارکس دوری کنند. بازار فارکس از نظر احساسی، به‌خصوص در زمان نوسانات بالا پرفشار است. سرمایه‌گذاران برای به حداقل رساندن تصمیم‌گیری‌های هیجانی، مانند عدم استراحت پس از ضرر یا ورود به معاملات احساسی باید از یک برنامه معاملاتی و قوانین سختگیرانه پیروی کنند. اگر فردی با نظم و انضباط کنار نیاید، به احتمال زیاد تصمیمات معاملاتی غیرمنطقی و مضر اتخاذ خواهد کرد.

  1. افراد با وقت محدود

افرادی که زمان کافی برای اختصاص دادن به معاملات ندارند، بهتر است از سرمایه‌گذاری در بازار فارکس خودداری کنند. این بازار 24 ساعت شبانه‌روز و پنج روز در هفته کار می‌کند. پس معامله موفق در فارکس مستلزم نظارت مداوم بر بازار، تجزیه و تحلیل اخبار و شاخص‌های اقتصادی برای تنظیم استراتژی‌ها بر اساس آن است. اگر شخصی تعهدات دیگری داشته باشد یا نتواند زمان کافی را برای معامله اختصاص دهد، به احتمال زیاد فرصت‌های معاملاتی کلیدی را از دست خواهد داد.

  1. افراد کم‌صبر و ناشکیبا

سرمایه‌گذارانی که تمایل به سود سریع و آسان بودن کسب درآمد دارند، در فارکس به مقصود خود نمی‌رسند. البته امکان کسب سود قابل توجه در فارکس وجود دارد. اما این کار نیاز به صبر، تحقیق و تجزیه و تحلیل دقیق دارد. بازار فارکس غیر قابل پیش‌بینی است و باید انتظارات واقع‌بینانه در مورد سودهای بالقوه داشت. کسانی که به دنبال ثروت فوری هستند، ممکن است در عوض، ضررهای قابل توجهی را متحمل شوند.

کسانی که ذهنیت بلندمدت ندارند، باید از کار سرمایه‌گذاری خودداری کنند. زیرا معاملات فارکس یک طرح پولدار شدن سریع نیست. برای دستیابی به سود پایدار، نیاز به صبر و یک چشم‌انداز بلندمدت است. سرمایه‌گذاری در فارکس با ذهنیت کوتاه‌مدت می‌تواند منجر به تصمیم‌های عجولانه و معاملات بیش از حد تحمل شود.

  1. افراد بسیار احساسی

چه افرادی نباید در فارکس سرمایه گذاری کنند؟ افرادی که در مدیریت استرس و احساسات مشکل دارند. مدیریت معاملات فارکس به‌ویژه در دوره‌های نوسانات بازار می‌تواند از نظر احساسی کاملا چالش‌برانگیز باشد. بنابراین معامله‌گران باید از ثبات عاطفی برخوردار باشند تا از تصمیم‌گیری بر اساس ترس یا طمع اجتناب کنند. استرس و بی‌ثباتی عاطفی معمولا قضاوت فرد را مختل خواهد کرد.

  1. افراد بدون اعتماد به نفس

واقعیت این است که معامله‌گران موفق همگی دارای اعتماد به نفس بالایی هستند. چرا که معامله‌گران موفق باید استراتژی خود را برای دستیابی به اهداف بلندمدت دنبال کنند. اما عدم اعتماد به نفس در فرد منجر به تمرکز کوتاه‌مدت و عملکرد ضعیف او خواهد شد.

  1. افراد بدون استقامت

معامله‌گران موفق می‌دانند که پاداش‌های بالقوه معامله‌گر بودن زیاد است، اما معامله به هیچ وجه کار آسانی نیست. فردی که نمی‌تواند پس از یک ضرر باانگیزه بماند، احتمالا نباید دست به معامله بزند. تمرکز بر سود صرف و عدم پذیرش ضرر، معامله‌گران را از ادامه راه باز می‌دارد.

  1. افرادی که به ترید علاقه ندارند

افرادی که به ترید علاقه ندارند، بهتر است وارد این کار شوند. زیرا اکثر افراد تنها در کاری موفق می‌شوند که به آن علاقه دارند. این جمله ممکن است شما را شگفت‌زده کند، اما کمتر کاری به سختی تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق پیدا خواهید کرد. بیان این جمله جهت دلسرد کردن شما نیست، بلکه برای این است که برای آنچه پیش رو دارید، کاملا آماده شوید. اگرچه معامله در فارکس یکی از چالش‌برانگیزترین تلاش‌هایی است که انجام خواهید داد، اما باارزش‌ترین کار خواهد بود.

جمع‌بندی

بازار مالی فارکس پتانسیل زیادی برای سود ارائه می‌دهد، اما برخی افراد باید از سرمایه‌گذاری در این بازار خودداری کنند. قبل از سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار پرنوسان و پیچیده، بهتر است دانش، تجربه، ثبات مالی و ذهنیت روانی خود را ارزیابی کنید. پس چه افرادی نباید در فارکس سرمایه گذاری کنند؟ آن‌هایی که سود بدون زحمت، ریسک، دانش و صبر می‌خواهند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر