فیلم تگزاس ۳ به کارگردانی مسعود اطیابی جدیدترین فیلم کمدی سینمای ایران است که در بهار ۱۴۰۳ روی پرده رفت. در جدیدترین محصول عامریان فیلم باز هم با زوج سام درخشانی و پژمان جمشیدی حضور دارند که می‌خواهند گیشه سینما را در سال ۱۴۰۳ فتح کنند. در این مطلب نگاهی به متن و حواشی این فیلم می‌اندازیم. شما هم درباره این فیلم نظر بدهید اگر دوستش داشتید…

سایت شماره یک:

داستان فیلم تگزاس ۳ همانطور که از پوسترش مشخص است، پس از ماجرای مجسمه‌های حاوی کوکائین در قسمت قبلی شروع می‌شود. جایی که ساسان (با بازی سام درخشانی) و بهرام (با بازی پژمان جمشیدی) می‌بایست باقی مجسمه‌ها را پیدا کنند تا مشکل امنیتی و گروگانگیری برطرف شود اما…

داستان دنباله‌دار شخصیت‌های اصلی فیلم که در قسمت اول در کشور برزیل آغاز شد و در قسمت دوم رهسپار وطن شدند و حالا قرار است دردسرهای جدیدی را در قسمت سوم درست کنند.

اکران فیلم تگزاس سه

ابتدا قرار بود تگزاس ۳ روز دوم خرداد در سینماهای سراسر کشور اکران شود، اما با توجه به اعلام عزای عمومی، عقب افتادن امتحانات سراسری و شرایط خاص کشور، اکران این فیلم هم به تعویق افتاده است. با پایان یافتن روزهای تحصیلی فرصت مناسب تماشای این فیلم با خانواده برای مخاطبان فراهم می‌شود و بهترین فصل برای اکران فیلم‌های کمدی است. این فیلم کمدی هم با اینکه در زمینه پیش‌فروش موفق عمل کرده، باید دید چه رکوردهایی را جابه‌جا می‌کند. فیلمی که ۹ خرداد روانه اکران سراسری شد.

سال ۱۴۰۳ با رکوردزنی در زمینه پیش‌فروش‌ها شروع شد و پس از تمساح خونی، رکورد پیش‌فروش در اختیار فیلم مست عشق بود. با مشخص شدن زمان اکران فیلم تگزاس ۳ و البته طولانی شدن روند پیش‌فروش آن به دلیل عزای عمومی، حالا این رکورد در اختیار تگزاس ۳ است؛ یعنی با پیش‌فروش بیش از ۶۸ هزار بلیت (حدود ۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان) رکورد بیشترین استقبالِ قبل از اکران را از آن خود کرد.

بازیگران و عوامل فیلم تگزاس ۳

سام درخشانی (در نقش ساسان کریمی)، پژمان جمشیدی (در نقش بهرام کشکولی)، گابریلا پتری (در نقش آلیس کریمی)، سید جواد هاشمی (در نقش پلیس)، نعیمه نظام‌دوست، سام نوری، سیاوش چراغی پور, ساعد هدایتی، محمدجواد جعفر پور، آدریانو تولوزا، داوود شیرعلی،حامد وکیلی و با هنرمندی مهدی هاشمی (در نقش بابک کشکولی) و ژاله صامتی (در نقش سوری کریمی) بازیگران «تگزاس ۳» هستند.

مسعود اطیابی در مقام کارگردان، حمزه صالحی در مقام فیلمنامه‌نویس و ابراهیم عامریان در مقام تهیه‌کننده سه پایه اساسی تولید این سه‌گانه هستند.

مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، تدوین: حسن ایوبی، آهنگساز: امیر توسلی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه: سعید هنرمند، طراح لباس: مجید لیلاجی، طراح جلوه‌های بصری: امیر ولیخانی، مدیر برنامه‌ریزی: نغمه نظری، منشی صحنه: سارا عبداللهی و عکاس: کوروش پیرو.

تگزاس ۱۴۰۳ چقدر خنده‌دار است؟

این سوالی است که مخاطبان باید به آن جواب بدهند ولی می‌شود اینطور پاسخ داد که؛ تگزاس ۳ ریتم خوبی در شوخی‌ها دارد، حوصله‌سربر نیست و می‌تواند مخاطب را همراه کند. تلاش اطیابی در چینش شوخی‌ها بهتر از بقیه آثار اخیر اوست و همین موفقیت فیلم در اکران را تضمین می‌کند. تگزاس جدید که تولید ۱۴۰۳ است، بیشتر شوخی‌هایش را بر اساس کمدی موقعیت چیده و شوخی جنسی کمی دارد. از این نظر برای تماشا همراه خانواده بد نیست. سکانس جشن در هتل و درگیر شدن حاضران در جشن با آنچه به اشتباه می‌خورند (همانند آنچه در سکانس آش‌خوری قسمت قبلی دیدیم)، از خنده‌دارترین سکانس‌های فیلم است که حتما مخاطب را راضی می‌کند و به یادش می‌ماند. فصل دزدیدن نماینده برزیل و جدال با خلافکاران با ماشین آتش‌نشانی هم از سکانس‌های خنده‌دار فیلم است…

لازم است تگزاس قبلی را دیده باشیم؟

فیلم تگزاس ۳ جز شروع آن که ارجاع داستانی به اتفاقات تگزاس ۲ دارد، خودش به عنوان یک فیلمِ مستقل جذاب است و به اعتقاد بسیاری از بینندگان، از بقیه قسمت‌ها شوخی بیشتری دارد و در خنداندن مخاطبان موفق‌تر است. اگرچه دید و شناخت قبلی به دو کاراکتر اصلی آن (ساسان و بهرام) باعث شناخت موقعیت‌ها و خنده بیشتر می‌شود. برای یادآوری و لذت بیشتر و مواجه شدن با ادامه داستان در تگزاس ۳، بد نیست فیلم‌های تگزاس یک و تگزاس ۲ را در فیلیمو تماشا کنید.

چند نکته درباره فیلم

مسعود اطیابی سال گذشته با رکوردشکنی فیلم هتل توانست نام خودش را به عنوان پولسازترین کارگردان کشور ثبت کند و حالا خیز دوباره او برای فتح گیشه در سال ۱۴۰۳ دیدنی خواهد بود.

پژمان جمشیدی که سال گذشته با فیلم هتل یکی از پردرآمدترین بازیگران سینمای ایران به حساب می‌آمد بعد از سال‌ها دوری باز هم با سام درخشانی زوج محبوب سال‌های دور را زنده کردند و قرار است شاهد خوشمزگی‌های آن‌ها باشیم.

ابراهیم عامریان این روزها یکی از مهم‌ترین تهیه‌کنندگان سینمای ایران است که هر فیلمش در گیشه تبدیل به بمب بزرگی می‌شود. او حالا در کنار تولید فیلم دفتر پخش هم زده است و فیلمهایش را خودش اکران می‌کند تا سلطان بلامنازع گیشه لقب بگیرد.

قسمت اول فیلم تگزاس سال ۹۷ با فروش ۱۴ میلیاردی خود به یکی از فیلم‌های پرفروش آن سال تبدیل شد و قسمت دوم این فیلم نیز بلافاصله در سال بعد تولید و اکران شد و با فروش ۲۵ میلیاردی نشان داد دنباله‌سازی در سینمای ایران می‌تواند به یک برگ برنده تبدیل شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر