رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برنامه‌ای برای تغییر ساعت کاری ادارات نداریم و فعلا ساعات کار اداری از ۶ صبح تا یک بعدازظهر است.

سایت شماره یک:

البته، در ادامه توضیحات بیشتری درباره ساعت کاری ادارات، بانک‌ها و سایر سازمان‌ها در ایران ارائه می‌دهم:

ساعت کاری ادارات دولتی

ادارات دولتی معمولاً در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر فعالیت می‌کنند. در روزهای پنج‌شنبه، اکثر ادارات از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر باز هستند. جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، ادارات دولتی تعطیل هستند.

ساعت کاری بانک‌ها

بانک‌ها در ایران معمولاً از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱:۳۰ بعدازظهر باز هستند. در روزهای پنج‌شنبه، بانک‌ها از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر فعالیت می‌کنند. جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، بانک‌ها تعطیل هستند.

ساعت کاری فروشگاه‌ها و مراکز خرید

ساعت کاری فروشگاه‌ها و مراکز خرید ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی، این مکان‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز هستند. برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید ممکن است در روزهای تعطیل نیز باز باشند.

ساعت کاری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند تا خدمات درمانی را به بیماران ارائه دهند. اما بخش‌های اداری این مراکز معمولاً از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر باز هستند.

ساعت کاری مدارس و دانشگاه‌ها

مدارس معمولاً از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲ بعدازظهر باز هستند. دانشگاه‌ها نیز بسته به برنامه‌های آموزشی و کلاس‌ها، معمولاً از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر فعالیت می‌کنند.

ساعت کاری دفاتر پست

دفاتر پست در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر و در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر باز هستند. جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، دفاتر پست تعطیل هستند.

توجه به تغییرات فصلی و مناسبت‌ها

در مناسبت‌های خاص مانند ماه رمضان، ساعت کاری ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، در ماه رمضان، ساعت کاری ادارات دولتی و برخی سازمان‌ها ممکن است به دلیل روزه‌داری کارکنان کاهش یابد. همچنین در تعطیلات نوروز، بسیاری از ادارات و سازمان‌ها تعطیل هستند.

منابع رسمی

برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر درباره ساعت کاری هر سازمان یا اداره، بهتر است به وب‌سایت رسمی آن سازمان مراجعه کنید یا با شماره تماس‌های مربوطه تماس بگیرید.

میثم لطیفی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد ساعات کاری ادارات دولتی افزود: فعلا ساعات کار اداری از ۶ صبح تا یک بعدازظهر است که البته یک ساعت اول را برای برخی دستگاه ها، خانواده ها، بانوان و افرادی که شرایط خاص دارند شناور گذاشتیم و دستگاه ها هم می توانند در این مورد تصمیم گیری کنند و فعلا موضوعی در این زمینه نشده است.

وی در مورد برگزاری آزمون استخدامی جدید هم اظهار کرد: آخرین دفترچه آزمونی فراگیر دوازدهم که قرار است نیمه مرداد برگزار شود آماده است و این آزمون به صورت روتین برگزار می شود.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر