در فصل سوم زخم کاری مالک برگشته تا انتقام خون پسرش و خانواده‌ای که برای همیشه از دست داده است را از طلوعی بگیرد. مالک و سیما زخم خوردگانی هستند که دیگر به جز خونخواهی فرزندانشان و رو کردن دست‌های پشت پرده یاران طلوعی و نقره داغ کردن آن‌ها هدف دیگری ندارند. همین موضوع باعث شد فصل سوم سریال تم دارکی به خود بگیرد و رنگ‌های لباس بازیگران عمدتا تیره انتخاب شوند. بیایید ببینیم رنگ اثلی این سریال چیست؟

سایت شماره یک:

از ویژگی‌های مثبت فصل سوم زخم کاری می‌توان  اشاره به این موضوع داشت که سریال در فصل زمستان فیلمبرداری شده است و این به طراح لباس بسیار کمک کرده تا لباس هایی لایه لایه مثل کت‌ و شلوار با جلیقه به همراه پالتو بلند یا بارانی طراحی کند، که خود این موضوع بر فضاسازی بهتر داستان تاثیر مثبت می‌گذارد. همچنین فیلمنامه فصل سوم به گونه‌ای نوشته شده است که هر یک از کاراکترها به دنبال انتقام و درگیر خشمی درونی است، به همین خاطر استفاده از رنگ‌های خنثی و بیسیک به عنوان قالب‌ رنگی اصلی، انتخابی مناسب و به جا است.

مریم محمدپور به عنوان طراح لباس فصل سوم به همراه شهرام خلج طراح گریم فصل سوم، استایل‌ها و آرایشی از مو و چهره را در نظر گرفتند که در حین سادگی بازتاب دهنده درونیات هر نقش باشد. در این مطلب به سراغ بررسی لباس‌های هریک از کاراکترهای فصل سوم سریال زخم کاری رفته‌ایم.

جواد عزتی | مالک

جواد عزتی | مالک

مالک در مقام یک پدر داغدار و غمگین پوششی به سبک کلاسیک دارد و در بیشتر صحنه‌هایی که حضور پیدا می‌کند، پالتو بلند و شلوار راسته و جلیقه تک رنگ مشکی بر تن دارد. استایلی مونوکرومی ( استایلی با طیف‌های مختلف یک رنگ) از رنگ مشکی و طوسی که از فصل اول برای مالک در نظر گرفته شده بود، قدرت و ابهت به خصوصی که این کاراکتر داشت را نمایش می‌داد و به عنوان نقش اول سریال او را به گونه‌ای در مرکز توجه قرار داده است. در پوشش مالک همیشه نوعی سادگی در عین خوش پوشی دیده می‌شود، که بدون هیچ زرق و برق اضافی استایلی شیک برایش به همراه داشته است. البته در فصل سوم با توجه به سبک زندگی که مالک در پیش گرفته به عنوان راننده و کسی که در ماشینش زمان‌های زیادی را می‌گذراند، پوشش کژوال با موهای به هم ریخته و گاهی هم لباس‌هایی به کلی به هم ریخته را ما شاهد هستیم.

الناز ملک | سیما

سیما با از دست دادن همسرش و دو فرزندی که بسیار دوستشان می‌داشت از زنی جاه‌طلب و سیاستمدار به زنی غمگین و دل بریده از دنیا تبدیل شد که کینه‌ای از طلوعی به دل دارد و منتظر زمان مناسب برای انتقام است. او در سکانسی برای اینکه احساسات متلاشی شده خود را نشان دهد موهایش را تراشید و تصمیم گرفت با همدستی مالک به بازی برگردد. سیما به عنوان زنی جوان و داغ دیده اکثرا با استایل کژوال ( لباس های غیر رسمی و راحت ) و هر ازگاهی کلاسیک مثل زمانی که همگی به مهمانی طلوعی دعوت شده بودند و کت و شلواری مشکی با بافتنی بر تن داشت و خانمی با وقار را نشانمان داد ظاهر شده است و در هر دو استایل با رنگ‌های تیره شکیل به نظر ‌رسید.

مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا | پانته‌آ

پانی در فصل سوم به عنوان وارث ریزآبادی‌ها و خواهرزاده خان عمو پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور به ایران برگشت تا به دنبال سهم خانواده ریزآبادی و توسعه اموالشان باشد. برای پانی به عنوان زنی جسور و قوی که در عرصه کسب و کار سال‌ها تجربه دارد. استایلی الگانت (استایل‌های ساده با جزئیات کم و گاهی وینتیج) و کلاسیک با پالت رنگی، از رنگ‌های تیره در نظر گرفته شده است. کت و شلوارهایی با برش‌های ساده و اصولی و پارچه‌های ارزنده از امضای اصلی پوشش پانی در سریال است، تا در کنار سادگی و مینیمال بودن حس اقتدار و زنانگی را از این کاراکتر دریافت کنیم. تزئیناتی مانند انگشتر و دستبند طلا و گل سینه‌های کوچک در حاشیه یقه در واقع ترفند کوچکی است که طراح لباس در کنار استایل رسمی و خاص سعی کرده آن را از یکنواختی در پوشش دور کند.

کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز | طلوعی

طلوعی در جایگاه مردی ثروتمند که مهره افراد با نفوذ و ریاکاری است که در دستگاه‌های دولتی مشغول هستند. استایلی کلاسیک را به عنوان پوشش اصلی در نظر گرفته است. طلوعی که مردی پول‌دوست و در حال ساخت و پاخت با دکتر که گویا وزیر است، می‌باشد پوششی را انتخاب کرده است که شاید چندان هم با عقاید خودش سازگار نباشد.  یقه‌های بسته و موهای به یک طرف شانه شده به عنوان یکی از آیتم‌های اصلی پوشش او در نظر گرفته شده است. با این که که ما در اکثر اوقات او را با کت وشلوار‌های تک رنگ و تیره می‌بینیم اما پترن‌ها و طرح‌های متنوع در پارچه‌های لباسش نوعی هماهنگی ایجاد کرده است که همراهیش با اکسسوری‌های تکمیل کننده، لوک‌های فاخر و ارزنده‌ای را برای این نقش ساخته است.

الهه حصاری | کیمیا

الهه حصاری | کیمیا

برای منشی کم سن و سالی در نقش کیمیا استایل کژوال منعکس کننده روحیات این شخصیت که دختری پر از شور و شوق جوانی که در بین تمامی سیاهی ‌های دورش به دنبال راه نجات و کمک به مالک است، انتخابی هوشمندانه است. لباس‌های او بیشتر در کنار راحتی و روزمره بودن شیک و ظریف و البته دخترانه انتخاب شده است.

رعنا آزادی ور | سمیرا

رعنا آزادی ور | سمیرا

برای مادری غمگین و افسرده که تمام مخیلاتش به هم ریخته اما هنوز قدرت خود را به رخ می‌کشد رنگ مشکی در استایل مونوکرومی نقش اول را بازی می‌کند. سمیرا در بیشتر استایل‌هایش پالتو مشکی بلند و شلوارهای راسته پوشیده است که برای فرم بدن این بازیگر و نقشش در این سریال انتخابی مناسب و کم ریسکی است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر