بیوگرافی سوسن پرور را در زیر بخوانید.

سایت شماره یک:

سوسن پرور متولد بیست و سوم اسفند ماه سال ۱۳۵۲ شمسی در کسوت هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر به عنوان یک فرد ایرانی فعالیت می‌کند. شروع کار حرفه‌ای او با بازی بر روی صحنه تئاتر از سال ۱۳۷۲ بوده که در ادامه با نقش پردازی در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران و فیلم‌نامه‌ای از سروش صحت و ایمان صفایی در تلویزیون در سال ۱۳۸۷ به یک چهره شناخته شده تبدیل شد.

خلاصه زندگینامه

متولد: ۲۳ اسفند ۱۳۵۴ ‌(۴۹ سال)

ملیت: ایرانی

حرفه: بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر

سال‌های فعالیت: از ۱۳۷۵ – تا حال حاضر

محل تولد: اراک

وضعیت تاهل: مجرد

تحصیلات: لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر

زندگینامه

زندگی شخصی و خانواده:

سوسن پرور که هم اکنون در عرصه بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویس تئاتر مشغول به فعالیت است، در بیست و سومین روز از دی ماه سال ۱۳۵۴، در شهر اراک چشم به جهان گشود. اطلاعات چندانی در خصوص خانواده او در اختیار نیست. با این تفاوت که سالیان مدیدی است پدرش دار فانی را وداع گفته و دارای دو خواهر می‌باشد. همچنین مادر او در زمره فرهنگیان بازنشسته است.

سن:

با توجه به اینکه تاریخ متولد شدن سوسن پرور به طور دقیق ذکر شده، لذا به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن سال فعلی سن او را محاسبه کنید.‌ در عین حال سوسن پرور در دسته بازیگران زنی است که در دهه ۵۰ متولد شده است.

ازدواج و همسر:

علی رغم وجود بسیاری از اخبار کذب و حتی تصاویر منتشر شده از جشن ازدواج سوسن پرور و شوهرش در فضای مجازی و یا مطالبی مبنی بر داشتن فرزند، لاکن این بازیگر به صراحت اعلام کرده تا به اکنون ازدواج نکرده و در تجرد به سر می‌برد. هرچند علت این موضوع را ترس و نگرانی نسبت به جریان ازدواج و تشکیل زندگی مشترک دانسته که در حال حاضر مهیای ازدواج نیست. خاطرنشان می‌کنیم عکس‌هایی که از خانم سوسن پرور و همسرش در لباس عروس مشاهده می‌شود، مربوط به قسمت‌هایی از سریال نیسان آبی ۲ بوده که در آن به ایفای نقش پرداخته است.

سابقه ابتلا به بیماری خاص:

پس از آنکه تصاویری از سوسن پرور در شرایطی مشاهده شد که کاملاً موهایش را تراشیده بود، مطالبی مبنی بر ابتلا به بیماری او به گوش می‌رسید.‌ لاکن پس از آن اذعان داشت، عکس‌های مذکور به منظور پشتیبانی و یاری یکی از دوستانش انجام شده که به بیماری سرطان دچار شده و خوشبختانه خودش در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد.

محل زندگی:

از جمله مطالب کذبی که به سرعت در خصوص سوسن پرور دست به دست می‌شد، مسافرت او به خارج از کشور و اقامت در خارج از ایران بوده است. ولی این موضوع شایعه‌ای بیش نبوده و سوسن پرور در اطراف تهران سکونت دارد.

نسبت خویشاوندی سوسن پرور با زهره فکور صبور:

پس از آنکه بازیگر جوان و مشهور کشورمان زهره فکور صبور فوت کرد، سوسن پرور نسبت به از دست دادن این عزیز تسلیت گفته و مطالبی را در خصوص ویژگی‌ها و شخصیت این بازیگر بیان نمود. این موضوع سبب شد تا مطالبی از ارتباط خویشاوندی این دو هنرپیشه مطرح شود که به هیچ وجه به تایید نرسید.

سوسن پرور در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام:

زندگی هنری

فعالیت در رادیو:

سوسن پرور پیش از نقل مکان به تهران، فعالیت زیادی را در رادیوی اراک انجام داده و به مدت یک سال به عنوان کارگردان نمایش رادیویی مشغول به کار بود. حتی در بسیاری از نمایش نامه‌های رادیویی خودش به ایفای نقش پرداخت.

شروع بازیگری:

هرچند که شهرت سوسن پرور در میان مردم با بازی در سریال بزنگاه آغاز شد، ولی او پیش از آن در سال ۱۳۷۳ در دانشگاه کارهایی را در عرصه تئاتر انجام داده بود.‌ پس از آن در سال ۱۳۷۶ با بازی در نمایش نامه «بوی دستهای پدربزرگ» موفق به اخذ جایزه بازیگر دوم در جشنواره سمنان گردید.

سپس سوسن پرور در سال ۱۳۸۱ به تهران مهاجرت کرده و توانست در جایگاه نویسنده و کارگردان، نمایشی را به نام «توالت» در جشنواره تئاتر فجر به اجرا درآورد که با ابراز علاقه بسیاری از مخاطبان همراه بود.‌

به همین ترتیب او سال‌های زیادی را در عرصه تئاتر به فعالیت پرداخت. پس از آن زمانی که سوسن پرور در ۳۳ سالگی بود، با ایفای نقش در سریال بزنگاه ساخته رضا عطاران، در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار در تلویزیون بازیگری را تجربه کرد.

مروری بر فیلم و سریال ها:

در کارنامه هنری سوسن پرور آثار متعددی در زمینه‌های جدی و کمدی مشاهده می‌شود که در اینجا به شرح آنها می‌پردازیم.

جوکر ۲:

برنامه جوکر ۲ که در قالب سریال نمایش خانگی به کارگردانی احسان علیخانی تولید می‌شود، از تاریخ چهارشنبه نوزدهم خرداد ماه عرضه شده و مشتمل بر چند فصل می‌باشد. دومین فصل از برنامه جوکر ۲ با دعوت از برخی خانم‌های هنرمند، رنگ و بوی تازه‌ای یافته و  رقابت زیبایی را به نمایش می‌گذارد.‌ این برنامه با حضور ژاله صامتی، گیتی قاسمی، ناهید مسلمی، الیکا عبدالرزاقی، متین ستوده، رویا میرعلمی، سوسن پرور و نرگس محمدی به نمایش درآمد.

سریال بزنگاه:

به مناسبت ماه رمضان سال ۱۳۸۷، رضا عطاران کارگردان مشهور مردمی اقدام به ساخت سریال بزنگاه نمود که از شبکه سوم سیما به نمایش درآمد. در این سریال سوسن پرور به عنوان فریده دختر اول صابر (حمید لولایی) به ایفای نقش پرداخته که در جایگاه برادرزاده نادر و بهجت با هنرنمایی رضا عطاران و مرجان گلچین از قاب تلویزیون پخش شد. خاطرنشان می‌کنیم تا به اکنون سریال بزنگاه به عنوان آخرین کار آقای رضا عطاران در تلویزیون بوده است.

زندان زنان:

یکی از فیلم‌های سینمایی که مسئولیت کارگردانی آن را منیژه حکمت بر عهده داشت، زندان زنان نام دارد. در این سریال سوسن پرور در کنار بازیگرانی همچون پگاه آهنگرانی، رویا نونهالی و رویای تیموریان هنرنمایی کرد.

بچه محل:

سریال‌ تلویزیونی که برای گروه سنی کودکان و نوجوانان در زمینه کمدی، درام، خیال پردازی و موزیکال تهیه و تولید شده و در ادامه مجموعه محله گل و بلبل بوده است، بچه محل می‌باشد. در این سریال هنرمندانی به نام داریوش فرضیایی، نعیمه نظامدوست، کمند امیرسلیمانی، آرش میراحمدی، ایمان صفا و… نقش‌هایی را بر عهده داشتند. همچنین سوسن پرور در سریال بچه محل به عنوان گلنار به ایفای نقش پرداخت.

روزگار قریب:

از جمله سریال‌های تلویزیونی که کیانوش عیاری ساخت و نویسندگی آن را انجام داده و بر اساس زندگی‌نامه پزشک بی‌نظیر و ارزشمند ایرانی دکتر محمد غریب در جایگاه پایه ریز تخصص پزشکی اطفال در ایران تولید شد، روزگار غریب نام دارد. در این سریال سوسن پرور به همراه بهرام زیرکساری، رضا بنفشه‌خواه، پروین میکده، مریم بوبانی، نفیسه روشن و… به بازیگری پرداخت.

خداداد:

«خداداد» نام سریال تلویزیونی بود که کارگردانی آن بر عهده علی غفاری بوده و مسئولیت تهیه کنندگی آن را سعید سعدی بر عهده داشت. این مجموعه در سال ۱۴۰۰ تولید شد. در این سریال سوسن پرور در جایگاه نرگس با بازیگرانی همچون سارا باقری، رضا ناجی، علی صبوری، شیرین بینا، زهره حمیدی، پیام دهکردی، سارا باقری، سیاوش طهمورث و مهرناز بیات هنرنمایی کرد.

نیسان آبی:

در سال ۱۴۰۲ سید مسعود اطیابی مجموعه ای را در سبک خانوادگی و کمدی جهت پخش در نمایش خانگی به نام نیسان آبی ۲ کارگردانی کرد. این سریال با شالوده‌ای کمدی در ادامه روایت سریال نیسان آبی ۱ ساخته شده و با مراسم عروسی ممد چاخان آغاز می‌شود. در این سریال سوسن پرور در کنار سایر هنرمندان به نام‌های حسین یاری، یکتا ناصر،بهناز جعفری، مهران غفوریان و… به ایفای نقش پرداخت.

دزد و پلیس:

دزد و پلیس نام مجموعه‌ای است که سعید آقاخانی به عنوان کارگردان و پیمان و محراب قاسم‌خوانی به عنوان نویسنده در سال ۱۳۹۱ تولید شده و از شبکه سوم سیما به نمایش درآمد. سوسن پرور در این سریال به عنوان عروس باغ داریوش به همراه هومن برق نورد، بهنام تشکر، شقایق دهقان، مرجانه گلچین، حمید لولایی، مهران رجبی و… نقشی را عهده‌دار بود.

فیلم‌شناسی

سینما:

مجموعه سینمایی های سوسن پرور

عنوان فیلم سال ساخت کارگردان

بوتاکس (فیلم) ۱۳۹۹ کاوه مظاهری

رد کارپت ۱۳۹۲ رضاعطاران

پشت در خبری نیست ۱۳۸۹ شبنم عرفی‌نژاد

زندان زنان ۱۳۷۹ منیژه حکمت

مجموعه تلویزیونی:

مجموعه تلویزیونی های سوسن پرور

سال عنوان فیلم کارگردان

۱۳۷۷ بیست (سری اول) محمد حسن‌زاده

۱۳۸۶ روزگار قریب کیانوش عیاری

۱۳۸۷ بیست (سری دوم) محمد حسن‌زاده

۱۳۸۷ بزنگاه رضا عطاران

۱۳۸۹ خنده بازار شهاب عباسی

۱۳۸۹ شیب تند محمد حسن‌زاده

۱۳۹۰ میریم مسافرت حسین رفیعی

۱۳۹۰ یار مهربان محمد حسن‌زاده

۱۳۹۱ دزد و پلیس سعید آقاخانی

۱۳۹۳ خوب بد زشت منوچهر هادی

۱۳۹۴ آقا و خانم سنگی شاهد احمدلو

۱۳۹۵ شهرک جیم علی شب خیز

۱۳۹۶ سفردرخانه بهمن گودرزی

۱۳۹۹ بچه محل (عمو پورنگ) احمد درویشعلی پور

۱۳۹۹ کلبه عمو پورنگ احمد درویشعلی پور

۱۴۰۰ وضعیت زرد ۱ (قسمت ۳) مجید رستگار

۱۴۰۱ خداداد علی غفاری

برنامه تلویزیونی:

مجموعه برنامه تلویزیونی های سوسن پرور

عنوان فیلم سال ساخت کارگردان

بیست ۱۳۸۹

خنده بازار ۱۳۹۰ شهاب عباسی

آشپزی خودمانی

طهران قدیم

بومگرد ۱۴۰۱- ۱۳۹۹ تورج کلانتری-امیر منیری

شبکه نمایش خانگی:

غربت (۱۴۰۳)

تی‌ان‌تی (۱۴۰۲)

نیسان آبی ۲ (۱۴۰۲)

جوکر ۲ (۱۴۰۳)

تله فیلم:

مجموعه تله فیلم سوسن پرور

عنوان تله فیلم سال ساخت کارگردان

پسری شبیه بابا – جهاندخت خادم

در راه خانه عروس ۱۳۹۴ افشین صادقی

سفر مادربزرگ ۱۳۹۴ مسعود رشیدی

همه چیز روبه راهه ۱۳۸۸ محمدحجت ذیجودی

روز یلدا شب چله ۱۳۸۹ سیدمجید موسویان

کلید ارثیه ۱۳۹۲ علیرضا مظاهری

تایماز موتوری ۱۳۹۰ فرشاد ارج

نردبان چوبی ۱۳۹۰ فرشاد ارج

راز کوچه بن‌بست ۱۳۹۳ امیر حسین ندایی

برج میلاد ۱۳۸۱ رضایار خلجی

مرغ تخم طلا ۱۳۹۲ علی آشتیانی

نویسندگی در تئاتر:

مجموعه نویسندگی در تئاتر سوسن پرور

عنوان تئاتر سال ساخت

توالت –

اشتباه گرد تنها ۱۳۸۳

داری داری داری داری یا نداری؟ ۱۳۹۷

بازیگری در تئاتر:

مجموعه بازگیری در تئاتر سوسن پرور

عنوان تئاتر سال ساخت

نمایش خرس ۱۳۷۶

بازی خانه ۱۳۷۹

پسرک خیال باف ۱۳۸۱

اتاق تاریک ۱۳۸۹

مکبث ۱۳۸۵

کارگردانی در تئاتر:

مجموعه کارگردانی در تئاتر سوسن پرور

عنوان تئاتر سال ساخت

توالت –

اشتباه گرد تنها ۱۳۸۳

هایلایت ۱۳۹۶

داری داری داری داری یا نداری؟ ۱۳۹۷

جوایز و افتخارات

سوسن پرور در کارنامه فعالیت خود توانست جوایز متعددی را به علت هنرنمایی در تئاتر و سینما دریافت کند که شامل این موارد است:

اخذ تندیس مقام بازیگر دوم زن به علت ایفای نقش در نمایش بوی دست‌های پدربزرگ اخته مرتضی رستمی در جشنواره منطقه‌ای استان سمنان

کسب جایزه مقام نخست بازیگری جهت هنرنمایی در نمایش بازیخانه به کارگردانی علی ایزدی، طی جشنواره استان مرکزی و جشنواره منطقه‌ای استان سمنان

دریافت تندیس مقام اول بازیگری در جشنواره دانشجویی منطقه‌ای فجر استان همدان، به علت بازی در نمایش پسرک خیالباف ساخته آرش سهرابی

اخذ جایزه درجه اول بازیگری جهت بازی در نمایش شوک در جشنواره بین المللی تئاتر طنز استان اصفهان

پاداش برترین بازیگر زن به علت ایفای نقش در فیلم سینمایی بوتاکس در جشنواره بین‌المللی فیلم تورینو سینه ‌فِست از کشور ایتالیا

کسب جایزه بهترین بازیگر زن جهت فیلم سینمایی بوتاکس در جشنواره بین المللی فیلم پکن از کشور چین

به علت نقش پردازی‌های جالب و زیبایی که خانم سوسن پرور در عرصه‌های مختلف تئاتر، تلویزیون و رادیو داشته است، مصاحبه مفصلی را با ایشان ارائه می‌دهیم. در اینجا قسمتی از سخنان خانم سوسن پرور را برایتان بازگو می‌کنیم.

«نخستین و اصلی‌ترین پیشه من بازیگری و کارگردانی است. در عین حال مدتی من در رادیو اراک فعالیت‌هایی را انجام داده و در طول یک سال نمایش‌های رادیویی را کارگردانی کردم.»

در سال‌های تحصیل در دانشگاه، من گرایش زیادی به کمدی و گروتسکی داشتم که در فعالیت‌های هنری اوژن یونسکو بسیار آشکار بود. این موضوع سبب شد پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد خود را در زمینه گروتسک انجام دهم.

اکثر قریب به اتفاق کارهای من در زمینه بازیگری، به شکل کمدی بوده است. چرا که بسیار مشتاق هستم مخاطب با دیدن آثار من، احساس نشاط و شادمانی داشته باشد. لذا اولویت من بازی در فیلم‌هایی به سبک طنز بوده است.

اکثریت اطرافیان و آشنایان من به شکل گروهی در موسسات خیریه همکاری می‌کنند. بیشتر دوستان من از حوزه غیر از سینما بوده و حضور و فعالیت من در بنیاد خیریه، سبب ساز آشنایی با آنها بوده است.

قابل ذکر است مهمترین و اساسی‌ترین محل معاش و کسب درآمد من مربوط به فعالیت‌های تصویری می‌شود. هرچند که من در حوزه تئاتر نیز مشغول به کار هستم، ولی مرکزیت هنرنمایی و بازیگری من در عرصه تلویزیون و سینما است.

چهره خوب و معمولی دارم:

زمانی که من در مراکز عمومی حاضر شده و یا با برخی از عابران و مردم مواجه می‌شوم، متاسفانه جملات ناخوشایندی را نسبت به چهره من بر زبان می‌آورند.‌ برای نمونه بیان می‌کنند: عزیزم چهره تو به اون بدی و زشتی که در سریال بوده، نیست.‌ این موضوع خیلی در نظرم تعجب آور بود که به چه علت مردم من رو به عنوان یک دختر زشت می‌شناسند! هرچند من معتقدم صورتم کاملاً متعادل بوده و می‌توانم به واسطه چشم‌ها همه پیرامونم را نگاه کرده و یا با حس بویایی کاملاً تفاوت بوها را بشناسم، در شرایط بسیار مناسبی قرار داشته و خدا را شاکرم.‌

من ادعا نمی کنم چهره ام در حد یک پری زیباست. ولی در عین حال باور ندارم قیافه زشتی داشته و یا اینکه دماغم هیچ تناسبی با صورتم ندارد.

هیچ وقت تصور نمی‌کنم نیازمند تزریق پروتز به لب‌هایم هستم و یا اینکه در شرایطی هستم که هر بیننده و رهگذری در کوچه و خیابان پس از دیدن من، با تعجب به چهره‌ام خیره شود. به عبارت دیگر نه به قدری زشت و بدچهره هستم که دیگران مجدداً مرا نگاه کنند و نه به قدری زیبا که طرف از دیدن من حیرت زده شود.

خدا را شکر چشمانم قادر به دیدن، حس بویایی و چشاییم در حد مطلوب و در سلامت کامل هستم.

ترس از ازدواج:

دیدگاه من نسبت به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، با دل نگرانی و ترس‌هایی همراه است. در عین حال که من شخصیت خطرپذیری دارم، ولی هنوز موفق نشدم به دلهره‌هایم چیره شده و خودم را به ازدواج راضی کنم.

تنبلی در دوران کودکی:

در دوران کودکی و مقطع ابتدایی من به قدری نسبت به درس خواندن بی‌رغبت و تنبل بودم که حتی سال پنجم دبستان را با تک مانده پشت سر گذاشتم.‌ همچنین در مدرسه‌ای مشغول به تحصیل بودم که مادرم در آنجا به عنوان آموزگار فعالیت می‌کرد.

می خواستم حمال شم:

به قدری که دیگران و اطرافیان به طور مداوم در گوش ما نصیحت می‌کردند که درس بخوانید تا در آینده به عنوان دکتر و مهندس مشغول به کار شوید، من از این موضوع گریزان بودم. چرا که تصور می‌کردم درس خواندن یک کار پوچ و بی‌فایده بوده و تصمیم داشتم حمال باشم!

از نظر من حمال یک شخصیت پرقدرت و مقتدر بوده که انرژی و توان زیاد داشته و کسی قادر نیست او را مجبور به کاری کرده و یا آزار برساند.‌

قبولی در کنکور:

جهت شرکت در کنکور دانشگاه، خواهر بزرگم دفترچه را برایم تهیه کرد. در هنگام آزمون به طور شانسی توانستم سه ردیف از ستون‌های پاسخنامه را پاسخ دهم. مدتی پس از سپری شدن کنکور متوجه شدم سوالات آزمون در مجموع ۱۵۰ تا بوده که من به اندازه ۳۰۰ سوال پاسخنامه را پر کردم!

حضور در دانشگاه باعث شد تا من دیدگاه واقع بینانه‌تری نسبت به زندگی پیدا کرده و پس از آن در فعالیت‌های دانشجویی به ایفای نقش پرداختم.

اساتید:

از جمله اساتید بزرگواری که دیدگاه مطلوب و پرثمری نسبت به فعالیت بازیگری من داشته و با تعریف و تمجید از نقش پردازی‌هایم، نقش موثری در بالا رفتن اعتماد به نفس من داشتند، رکن الدین خسروی ، کمال الدین شفیعی و دکتر کوپال بوده است.‌

جذابیت کمدی:

در دوران تحصیل در دانشگاه رغبت و اشتیاق زیادی به کمدی و گروتسک که در آثار اوژن یونسکو مشاهده می‌شد، پیدا کردم.

از آنجا که پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد را نیز در زمینه گروتسک انتخاب کردم، لذا به فعالیت در عرصه طنز و کمدی روی آوردم. هرچند کارهایی که در حال حاضر به عنوان کمدی انجام می‌دهم، فاصله زیادی با طنز دلپذیر و مطلوبم دارد. ولی در عین حال اولویتم فعالیت در عرصه کمدی بوده و مایلم دیگران با دیدن کارهایم به خنده بیفتند.‌

خال های صورت:

برخی از مخاطبان با دیدن من سوال می‌کنند چرا اقدام به برداشتن خال‌های بینی ات نمی‌کنی و یا اینکه به عمل زیبایی بینی نمی‌پردازی؟ از نظر من این موارد کاملاً مربوط به حریم خصوصی من است. به مانند اینکه به کسی گفته شود چرا چنین کفشی را به پا کرده‌ای. از آن جهت که این موضوع ذائقه و گرایش من بوده، پس منحصراً به من مربوط شده و چنین انتخاب‌هایی را دوست دارم.

شوهر ایده آل من:

از نظر من همسر دلخواهم مردی چهارشانه، قد بلند و با هیکل برازنده است که به طور قطع دارای اسب سفید بوده و حتی در داخل منزل او را به عنوان جورج کلونی می‌شناسند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر