تا این لحظه؛ هوتن شکیبا و مهسا حجازی بازیگران این سریال هستند

سایت شماره یک:

سریال تاسیان جدیدترین محصول فیلیمو است که تینا پاکروان آن را کارگردانی کرده و قرار است به زودی از این پلتفرم منتشر شود. در این صفحه قرار است اطلاعات اولیه این سریال را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

خلاصه داستان سریال تاسیان

هنوز اطلاعات زیادی از سریال تاسیان منتشر نشده است اما آنطور که از تیزینگ این سریال به دست می‌آید با یک سریال عاشقانه طرف هستیم که یک خط از آن بیرون آمده است که؛ داستان عاشقیت آن در مهر ۱۳۵۶ آغاز می‌شود…

فهرست عوامل و بازیگران سریال تاسیان

به غیر از تینا پاکروان که کارگردان و نویسنده اصلی سریال است، هوتن شکیبا و مهسا حجازی -تا این لحظه- بازیگران معرفی شده این سریال هستند. هنوز فهرست بقیه بازیگران و عوامل این سریال معرفی نشده‌اند. اما اگر به سابقه سریال سازی تینا پاکروان بخواهیم استناد کنیم احتمالا با یک سریال پربازیگر روبرو هستیم که داستانی پرکشش و پر از قصه را قرار است روایت کنند.

درباره تینا پاکروان کارگردان سریال

تینا پاکروان که فعالیتش در سینما را از تولید و تهیه‌کنندگی و دستیاری کارگردانی آغاز کرد و بعد با ساخت فیلم‌های سینمایی از جمله نیمه شب اتفاق افتاد و خانوم و لس آنجلس تهران خود را در مقام کارگردان ثابت کرد پا در عرصه سریال سازی گذاشت و با ساخت سریال پر مخاطب و خوش ساخت خاتون که سریال پرزحمت و تاریخی بود نشان داد روایتگری از تاریخ را نیز به خوبی بلد است. حالا پاکروان که علاقه‌ زیادی به روایت‌های عاشقانه دارد سراغ داستانی عاشقانه در تاسیان رفته است.

درباره هوتن شکیبا

هوتن شکیبا ستاره این روزهای سینما و نمایش خانگی ایران که ثابت کرده است از پس هر نقشی بر می‌آید به جرات می‌توان گفت گزینه اول هر کارگردانی برای نقش عاشق‌پیشه‌هایی است که نگاه نافذ آن‌ها می‌تواند دل معشوق را آب کند. بازی‌های بی‌نظیر او در فیلم‌های شبی‌ که ماه کامل شد و ملاقات خصوصی و سریال رهایم کن جای خود را در دل مخاطب باز کرد. به نظر می‌رسد باید منتظر هنرنمایی جذاب دیگری از او در تاسیان باشیم.

نکته مهم: این تیزینگ به معنای مشخص شدن زمان پخش سریال تاسیان یا نزدیک بودن بسیار به پخش آن از فیلیمو نیست. بلکه به دلیل همزمانی تاریخ اشاره شده در سریال به آغاز داستان عاشقانه‌اش، در ۱۹ مهر منتشر شد. این سریال تاریخی-عاشقانه به زودی در کنداکتور فیلیمو قرار می‌گیرد ولی هنوز زمان دقیقی برای پخش آن اعلام نشده است.

 

تاسیان یعنی چه؟

کلمه تاسیان ریشه گیلکی دارد. کلمه‌ای که سرشار از اندوه و بغض و دوری و جدایی است. تاسیان یعنی حالتی که به خاطر نبودن کسی به انسان دست می‌دهد. از جمله تعاریفی که برای این واژه آورده‌اند یعنی؛ دل و دماغ هیچ کاری را نداشتن، دلتنگی غریب، غم فزاینده.

البته باید بدانید تاسیان نام کتابی از شاعر مشهور ایران، امیر هوشنگ ابتهاج سمیعی گیلانی (سایه) است و دربرگیرنده ۸۷ اثر از او در اوزان نیمایی و قالب‌های غیرکلاسیک است که در سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۸۰ سروده شده. مهدی یزدانی خرم در تعریف این واژه نوشته: «گویا به حالتی می‌گویند بعد از مرگ، سکراتی که بعد از رها شدن جان، انسان به آن دچار می شود. شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی. منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض». اما به تعریفی شاعرانه‌تر، تاسیان حالتی است که در اولین غروبِ پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، به ما دست می‌دهد. حالتی که به خاطر نبودن اوست. و همین شده ریشه اصلی شعار این سریال عاشقانه: تاسیان می‌شود بی‌تو…کتاب تاسیان از هوشنگ ابتهاج

شعر تاسیان از هوشنگ ابتهاج

خانه دلتنگ غروبی خفه بود

مثل امروز که تنگ است دلم

پدرم گفت چراغ

و شب از شب پر شد

من به خود گفتم یک روز گذشت

مادرم آه کشید

زود بر خواهد گشت

ابری هست به چشمم لغزید

و سپس خوابم برد

که گمان داشت که هست این همه درد

در کمین دل آن کودک خرد؟

آری آن روز چو می‌رفت کسی

داشتم آمدنش را باور

من نمی دانستم

معنی هرگز را

تو چرا باز نگشتی دیگر؟

آه ای واژه شوم

خو نکرده ست دلم با تو هنوز

من پس از این همه سال

چشم دارم در راه

که بیایند عزیزانم آه

تگ های مرتبط

ارسال نظر